I. és II. Totó kutya

2010.10.27. 16:43

Lassan hat éve, hogy elhunyt I. Totó kutya, aki a világ egyik legszimpatikusabb szálkásszőrű tacskója volt. 1995. április 9-én született, hathetes korában költözött hozzánk és igazi egyéniség volt, mint a szálkásszőrű tacskók általában. Egyenesági ellensége volt Gorilla Öcsinek, aki egy sötétbarna plüss majom volt, felfüggesztve a virágtartóra. Gorilla Öcsire nagyon gerjedt a Totó kutya, már a név kimondásakor is vicsorogni kezdett, majd heves ugatás kíséretében ugrált össze-vissza a Gorilla Öcsi alatti négyzetméteren.

I. Totó kutya 2004 végén halt meg, kilenc éves korában. Beteg volt egy picit, legyengült, de az öreg állatorvos azért csak beadta neki a veszettség elleni oltást és ezzel még aznap kivégezte. Életemben először és utoljára akkor hallottam apámat sírni, mit sírni: zokogott a telefonban. Aztán elmesélte, hogy délután már látszott, hogy nagy baj van. Végül Totó bejött a szobába, apám a fotelban ült, a kutya lefeküdt a szőnyegre, a fejét apám lábfejére tette, és meghalt.

Elvállaltam a temetését, de az kegyetlen este volt: már besötétedett, amikor Totó kutyát saját alvókosarában hazahoztam; zuhogott az eső, jeges szél fújt és én egy zseblámpa fényénél, amit a feleségem tartott, ugyancsak zokogva temettem el a valóban hűséges ebet. I. Totó kutya sírja (neki van) a gyükési kertben, a meggyfák alatt található.

Aztán egy váratlan döntés nyomán három héttel később már megérkezett a Bajcsyba II. Totó, aki ugyancsak szálkásszőrű tacskó, de valamivel rakoncátlanabb volt, mint nagybecsű elődje. Tavaly augusztusban azt hallottam, hogy II. Totó Keszüben él, ott szokott nagyokat sétálni. Remélem, jó egészségben, szép emlékekkel. Íme, a régi VHS-C kazettákon talált mókás pillanatok:

A bejegyzés trackback címe:

https://kovacsmiki.blog.hu/api/trackback/id/tr55485606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása